Sunday 22 July 2012

Am Beck!




Assalamualaikum..

Fuhh, lama tunggu masa nak post kat blog ni. Rindu yang amat.

 Amacam puasa semua? Baik? terawih? Harap-harap semua dapat memanfaatkan sebaik mungkin bulan Ramadan ni. Setahun sekali je kot!

Hmm, apa nak cerita eh?

 Ok2, kejap. Pertama sekali nak ucapkan terima kasih kepada page I Love(bentuk heart) Kelantan kerana share salah satu post saya di dalam pagenya di Facebook. sebenanrnya ia menjadi salah satu pendorong untuk saya ber'blogging' balik. :)

Bercakap mengenai lama tak ber'blogging ' ni, naluri hati tu lama dah tergerak nak tulis sesuatu, nak tulis sesuatu. Alhamdulillah, hari ni tercapai dan TERMAMPU jugak untuk tulis sesuatu. InsyaAllah, segala kata-kata atau perbuatan kita boleh menjadi pahala atau dosa untuk kita. Jadi harapannya, agar segala nukilan hati di blog ini adalah bermanfaat untuk semua.

So guys! How was your Ramadan so far?! Tahun ni saya tak balik beraya di kampung, beraya sahaja di sini, di bumi rusia. nasib baik ada Pol, Azri, Amin dan Afiq. Sekurang-kurangnya takde la boring sangat puasa kat sini memandangkan hampir 95% pelajar di Rusia ni balik beraya di Malaysia.

 Tapi apa yang bestnya bila puasa di sini ialah taim sembahyang terawih. Memang lah perasaannya lain sikit sebab buat dekat rumah je. Tapi yang gembiranya ialah bila masing2 cuba belajar untuk menyempurnakan ibadah terawih itu. Baik nak jadi imam, bilal ataupun makmun. :) Syukurnya. Mungkin inilah Allah dah susun perjalanan hidup saya untuk merasai pengalaman sebegini. Baiklah, tak nak melalut panjang sangat dalam bab puasa ni.

Jadi, harapnya semua dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna. InsyaAllah. Setahun sekali tu. :)     Salam Ramadan Kareem untuk semua!

Lastly. hey guys! I'm back! :) Pray for my  success! Thanks :)

Nah, amik lagu sepam :D


 

No comments:

Post a Comment